Forskere udvikler nye metoder til at udnytte værdifulde råmaterialer i aske

DTU Sustain spiller en central rolle i det nye EU-finansierede projekt AshCycle, der undersøger nye måder at udvinde og udnytte værdifulde metaller, næringsstoffer og mineraler fra forskellige typer af asker fra forbrænding af biomasse eller affald.

Gruppebillede af forskere
I juni 2022 var der kick off for de 28 partnere fra industri og forskning i AshCycle-projektet, der vil udvikle nye teknologier til at udvinde værdifulde ressourcer i forskellige typer asker, så de kan holdes i cirkulation i nye produkter.

Lisbeth M. Ottosen

Lisbeth M. Ottosen Professor, sektionsleder for Materialer og Holdbarhed Institut for Miljø- og Ressourceteknologi Telefon: 45252260 Mobil: 51500040

Gunvor Marie Kirkelund

Gunvor Marie Kirkelund Lektor Institut for Miljø- og Ressourceteknologi Telefon: 45251730 Mobil: +4593513492